|
2008-10-06 17:29:43, hétfő
|
|
|
"Köszönjük", cigányok: vonatkatasztrófa Monorierdőnél,
Vonatkatasztrófa Monorierdőnél, eddig 4 halott - folyamatosan frissítve! - már a STOP is kábellopásról ír - hazudik a Népszara, zsIndex
2008-10-06. 17:20
Putris-bűnözőcigányainkat nem térítette jobb belátásra az augusztusi dombóvári katasztrófa - azóta is folyamatosan lopják a síncsavarokat, a biztosítóberendezésekből a kábelt (szeptember végi példa ITT). Köszönjük meg szépen nekik a legújabb katasztrófát is!
Ugye, nem felejtettük el a komáromi, szintén halálos áldozatot követelő, egy kábellopás miatt nem üzemelő biztonsági berendezés miatti vonatszerencsétlenséget? Ugye nem feledtük a Budapest-Cegléd vasútvonalon történt kábellopást, ami - ahogy azt a zsIndex is elismerte - azt eredményezte, hogy ott is leálltak a biztonsági berendezések? (Lásd EZT bővebb infóért.) Ugye, nem felejtettük el a pörbölyi katasztrófát sem, ahol 1993 februárjában iskolabusz ütközött vonattal, mert a fénysorompó nem működött: ellopták az akkumulátorokat? Ott tizenyegyen haltak meg, többen maradandó fogyatékosságot okozó sérülést szenvedtek.
Hány embernek kell még meghalnia, hogy egy létező problémát komolyan vegyünk és a közlekedés-biztonsági berendezések rongálása terrorizmusnak minősüljön? Ugyanígy a terrorizmus fogalomkörébe kéne bevonni az árvízvédelmi berendezések károsítását (ellopását), ami szintén a cigányok kedvenc időtöltése. Az illetékesek mégis vonakodnak. Vajon miért?
Egy is sok, négy még inkább, de a képeket nézve ennél sokkal többen is lehettek volna és lesznek is, ha senki nem tesz semmit!
Esetleg valaki azt mondja, tuti, hogy fehér magyar gazdák voltak, akik azért loptak kábelt, hogy az ártatlan cigányembereket megrázza a kerítésük?
17:07 frissítés: A Népszava is foglalkozott a dologgal; cikkük ITT. Feltétlen figyelemre méltó, hogy a kábellopásra való utalást (amely ugyanakkor minden más, a hírt átvevő médiumban megjelent: zsOrigó [vannak kommentárok]; Hírszerző, HírTV stb.) kicenzúrázták a híradásból. A fajvédő zsIndex is bevetette a cenzúrát: míg kora délután , legújabb, 17:10 körül frissített cikkükben erről már egy szó sem esik. Érzékenyen érinthette fajvédőkéimet. Ennyit a Népszava és a zsIndex szahahihetőségéről, korrektségéről, ugye, Kedves Olvasók?! És még a zsIndexesek pofáznak arról, hogy ők mennyire korrektek. Közröhej, kérem! Még az MTI anyagait is képesek úgy megvágni, hogy szegíny romákoknak jó legyen.
Apropó, zsOrigó. Egy érdekes olvasói megjegyzést találtunk:
"Egy adalék a kábellopásokhoz!
A Budapest-Hegyeshalom fővonalon az alábbi szakaszokon rendszeresen előfordulnak kábellopások: Bicske-Szár-Szárliget-Tatabánya, Komárom-Ács-Nagyszentjános.
És érdekes módon az említett szakaszokon nagy létszámú cigányság él!
Egyenes összefüggés van a jelenlétük és a kábellopások között!
Ezt a körzeti rádióból hallom, mert errefelé lakom és rendszeresen bemondják, hogy merre történt kábellopás.
A balesetről meg van fogalmam, hogy hogy néz ki a helyszín, mert hivatalból kint voltam a cikk második felében említett ehhez hasonló , ún ráfutásos balesetnél, mely a szőnyi állomásnál történt-az ottani kórházban dolgozom-."
14:59 frissítés: a STOP is kábellopásról ír (cikkük ITT; vannak kommentárok)
"Vasúti tragédia: a rendőrség is kábellopásra gyanakszik?
2008. október 06. 13:58 | Forrás: STOP/HavariaPress
Már három halottja, három-négy életveszélyes és több súlyos sérültje is van annak a vasúti balesetnek, amelyben összeütközött a Hajdú InterCity gyorsvonat és a mögötte haladó személyvonat a Pest megyei Monor és Pilis között.
Az ütközés pontos körülményei továbbra sem ismertek, de valószínűnek tűnik, hogy egy biztosító-berendezés hibája is közrejátszott a balesetben, ez pedig még egy esetleges kábellopás lehetőségét is felveti. A történtek miatt a rendőrség vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt indított eljárást (Kuruc.info: tetszik érteni? NEM a mozdonyvezetők ellen, NEM ők a hibásak!). Időközben a helyszínre érkezett Szűcs Lajos, a Pest Megyei Közgyűlés elnöke, a megyei Védelmi Bizottság vezetője is."
Ezelőtt írtuk (14:30 körül): Az MNO legújabb, 14:14-kor kelt cikkében szintén kábellopásról írt, mint a biztonsági berendezés meghibásodásának legvalószínűbb okáról.
"Három halálos áldozata is van az InterCity-balesetnek
Meghibásodott a biztosítóberendezés?
2008. október 6. 14:14
MNO
Három halottja, illetve négy életveszélyes sérültje van a hétfő délelőtti vonatbalesetnek. A Monorierdőnél történt tragédiánál nagy erőkkel indult meg a mentés. Elképzelhető, hogy a biztosítóberendezés hihásodott meg; később vizsgálják azt, hogy nem kábellopás áll-e a háttérben.
Hárman vesztették életüket hétfő délelőtt Pilis-Monorierdőnél, ahol két vasúti szerelvény ütközött össze - közölte az Országos Mentőszolgálat szóvivője. Győrfi Pál tájékoztatása szerint egy férfi és két nő halt meg a helyszínen a baleset következtében, de elképzelhetőnek tartja, hogy a roncsokból további holttesteket is kiemelhetnek a tűzoltók. Hozzátette: mentőhelikopterrel négy életveszélyes sérültet, mentőautókkal pedig négy súlyos és 19 könnyű sérültet szállítottak kórházba. Elmondta azt is, hogy a környéket mentősök fésülik át, illetve a településen is keresik az esetleges sérülteket, így a könnyebb sérültek száma minden bizonnyal emelkedni fog.
Bényi Mónika, a Pest Megyei Rendőr-főkapitányság sajtóügyeletese azt közölte, hogy a történtek miatt a rendőrség vasúti közlekedés gondatlan veszélyeztetése miatt eljárást indított.
Meghibásodott a biztosítóberendezés?
A biztosítóberendezés hibásodhatott meg, ez okozhatta a Monorierdőnél hétfő délelőtt történt vonatbalesetet - mondta el Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője a helyszínen. Sigulinszki megerősítette a szemtanúk információját, miszerint a Budapest felé közlekedő Intercity vonat az állomás előtt lelassított, lehet, hogy meg is állt, ezért szaladt bele a szerelvényt követő személyvonat. Feltételezhető, hogy a biztosítóberendezés hibásodott meg (Kuruc.info: a zsIndex szerint az volt a ludas, lásd alább), e miatt fékezett - a szabályokat betartva - a vonat vezetője. Ha valóban a biztosítóberendezés hibásosott meg, azt is meg kell vizsgálni, hogy nem kábellopás következtében történt-e ez - közölte a szóvivő.
Elmondta azt is, hogy a legtöbb sérülés az InterCity összeroncsolódott utolsó kocsijában történt, de a személyvonaton utazók közül is többen megsérültek. A távirati iroda tudósítójának egy szemtanú azt mondta, hogy közvetlenül az ütközés után mintegy 150 utas, közülük többen vérző fejjel leszálltak a vonatról. Jónéhányan rosszul lettek, össze is estek, rajtuk a helyszínre érkező körzeti orvos segített. A baleset okainak kiderítésére megkezdődött a vizsgálat.
A tragédia
Mint arról beszámoltunk, beleütközött egy személyvonat a Hajdú InterCitybe Pilis-Monorierdőnél hétfőn délelőtt. A Budapest-Debrecen viszonylatban közlekedő vonat egyik utasa korábban arról tájékoztatta az MNO-t, hogy a szerelvény utolsó kocsija kisiklott, ebben a vagonban állítólag súlyos sérültek is vannak. Közben kiderült az is: az InterCity utolsó kocsija, illetve a vele azonos irányban közlekedő személyvonat első két kocsija sérült meg. Maga a tragédia 10:20 perckor történt.
A távirati iroda akkor 20-25 sérültről tudott, az OMSZ az MNO-t úgy tájékoztatta, hogy a sérültek száma akár 30 is lehet. Dobson Tibor, a katasztrófavédelem szóvivője arról tájékoztatta korábban a hírTV-t, hogy egy emberen már nem tudtak segíteni. Egy ember elhunyt, ám ezek még nem végleges adatok - mondta akkor az MNO-nak Dobson. Erről számolt be a távirati irodának Győrfi Pál, az Országos Mentőszolgálat szóvivője is, aki azt is hozzátette: a sérültek között többen is életveszélyes állapotban vannak.
A baleset helyszínén egy tucat mentőautó van jelen, a mentésben három mentőhelikopter is részt vett. A helyszínen nagy erőkkel - nyolc autóval - van jelen a tűzoltóság, a rendőrség.
A baleset pontos körülményeiről később lesznek részletes információk - mondta korábban az MNO-nak Sigulinszky Tibor, a MÁV szóvivője.
A baleset miatt Monor és Pilis között nem közlekedhetnek a vonatok, az IC és a gyorsvonatok kerülő útvonalon, Újszász érintésével járnak majd, a helyi utasokat várhatóan vonatpótló autóbuszok szállítják. Az utasoknak jelentős késésekre és járatkimaradásokra, járatösszevonásokra kell számítani.
Úgy tudjuk, hogy az InterCity lassan haladt, ám a mögötte jövő vonat zöld jelzést kapott, és mivel nagyobb volt a sebessége az előtte közlekedő InterCitynél, belerohant.
(MNO/hírTv/MTI)"
A zsIndex 14:00-s cikke, amiből kiderül, hogy NEM a mozdonyvezető hibázott, hanem a bizt. berendezés volt hibás:
"Három ember meghalt, harmincöt megsérült, többen életveszélyesen Monorierdőnél, amikor egy Budapest felé tartó személyvonat utolérte a vele egy irányba tartó intercityt. 2001-ben a biztosítóberendezés elromlása miatt ütközött össze két vonat ugyanitt, akkor 37 ember sérült meg.
Fontosabb részletek
* Egy főváros felé tartó intercitybe hátulról beleütközött egy személyvonat.
* Legalább három ember meghalt, több tucat megsérült.
* A balesetet valószínűleg a biztosítóberendezés hibája okozta.
* A vonatok az érintett szakaszon kerülővel, nagy késéssel járnak.
Összeütközött két vonat Pest megyében hétfőn Monorierdőnél, Pilis és Monor között 10 óra 20 perckor.
A balesetnek három halálos áldozata - egy férfi és két nő - és huszonhét sérültje van: négy életveszélyes, négy súlyos, 19 könnyű. A halálos áldozatok az intercityben utaztak.
A kocsik felfeszítése még tart, így további halálos áldozatok is lehetnek. A munkával azért is haladnak lassabban, mert bíznak benne, hogy még találnak túlélőt. A mentők levonultak a helyszínről. A műszaki mentés estig eltarthat. Tudósítóink úgy tudják, hogy a mozdonyvezető túlélte a balesetet, mivel hátraszaladt a motorvonat kocsijában.
Egy Debrecenből a főváros felé tartó intercity utolsó kocsijának ütközött hátulról egy Ceglédről Budapestre tartó személyvonat, mondta Kavalecz Imre sajtófőnök. Jelenleg mindkét vágányon szünetel a közlekedés.
Tudósítónk jelentése szerint rengetegen mentek ki Monorierdőből a helyszínre, egy kordon mögül nézik, ahogy időnként egy mentőautó érkezik, illetve elhúz.
A sebesülteket a Honvéd-, a Merényi- és a Péterfy Sándor utcai kórházba szállítják.
A baleset helyszínén Sigulinszki Tibor, a MÁV szóvivője a Független Hírügynökségnek azt mondta, hogy az IC egészen lelassított, vagy meg is állt a vasúti átjáró előtt, mégpedig egy biztosítóberendezés hibája miatt. (Kuruc.info: a gyengébbek kedvéért: ahogy az MNO fenti cikkéből, ill. a temérdek, hasonló, a bevezetésben már linkelt esetből is kiderül, kábellopás okozta mindezt.) Az IC vezetője az első adatok alapján a szabályoknak megfelelően cselekedett. (Kuruc.info: tetszett figyelni? NEM emberi - mozdonyvezetői - mulasztás okozta a tragédiát!) Az álló IC-be hátulról rohant bele egy személyvonat.
A baleset miatt Monor és Pilis között nem közlekedhetnek a vonatok, az IC vonatok kerülő útvonalon: Újszász érintésével közlekednek. Nyíregyháza-Debrecen felől a többi távolsági vonat csak Szolnokig járnak, onnan átszállással utazhatnak az utasok Monor, illetve Újszász felé. Jelentős késésekre és járatkimaradásokra, járatösszevonásokra kell számítani.
Budapest-Nyugati és Monor között 30 percenként, minden óra 5-kor és 35-kor indulnak vonatok, Monor és Albertirsa között vonatpótló autóbuszok közlekednek."
(zsIndex, a cikk 14:00-kor)
Egy zsIndexes kommentár: "Ma mar mindent megengednek maguknak a ciganyok olyannyira, hogy Borsodban rendszam, jogsi, forgalmi nelkül fuvarozzak a femet (az autorol majd leesik a sok fem, valszeg a biztonsagi elöirasoknak sem felel meg de ahhoz en nem ertek) es a rendör meg sem allitja öket. Pont tegnap meselte egy közelmultban papirok hianya miatt megbüntetett ismerösöm meselte, hogy amig a rendörök (teljesen jogosan es korrekten) igazoltattak es megüntettek epp elment egy hasonlo auto mellettük. kerdezte, hogy miert nem allitjak meg (ismetlem, nem volt a kisteherautonak rendszama sem) azt mondtak a rendörök, hogy annyira megfenyegetik öket, hogy nem merik megallitani a ciganyokat.
Olyat sem hallottam meg, hogy gazdag ciganynal vagyonosodasi vizsgalat legyen. ha te hallottal szivesen vennem.
Vasutasokat kerdeztem, a vonatkesesek nagy resze is kabellopasok miatt van, van ugy, hogy magatol elromlik a berendezes, de nagyon ritka eset. Valszeg itt is erröl van szo, persze a hibas a vonatvezetö lesz (akinek gondolom elege van abbol, hogy nem müködik a berendezes x.-ik esetben es nem 15-tel hajtott)."
Egy másik: "Egy dolog ezer százalékra vehető, mégpedig az, hogy szemrevételezéssel megállapítható, hogy történt-e kábellopás a legközelebbi biztosítóberendezésnél, és az is hótziher, hogy a szemrevételezés már megtörtént. Valaki csak elsétált max 1 km-re. Na ennek fényében érdekes a szóvivő nyilatkozata [arról, hogy megvizsgálják, kábellopás-e az ok]. Szórakozásból biztos nem riogat."
A zsIndex első cikke:
"Összeütközött két vonat Monorierdőnél
Index - ugyelet@mail.index..hu | 2008. 10. 06., 10:57 | Frissítve: 9 perce
Harminc ember sérült meg Monorierdőnél, amikor egy Budapest felé tartó személyvonat utolérte a vele egy irányba tartó intercityt. 2001-ben a biztosítóberendezés meghibásodása miatt ütközött össze két vonat ugyanitt, akkor 37 ember sérült meg.
Két vonat ütközött össze Pest megyében hétfőn Monorierdőnél, Pilis és Monor között 10 óra 20 perckor. A baleset miatt a közlekedés mindkét vágányon szünetel.
Egy Debrecenből a főváros felé tartó Intercity utolsó kocsijának ütközött hátulról egy Ceglédről Budapestre tartó személyvonat, mondta Kavalecz Imre sajtófőnök. Jelenleg mindkét vágányon szünetel a közlekedés.
A balesetnek harminc sérültje van, a sérülések foka még nem ismert. (Kuruc.info: azóta egy halottról is érkezett híradás) A mentők tucatnyi autóval és három helikopterrel érkeztek a helyszínre.
A sebesülteket a Honvéd, a Merényi és a Péterfy Sándor utcai kórházba szállítják.
Harminc tűzoltó nyolc autóval ment a helyszínre.
Az Index beszélt egy helyszínen járt monorierdei önkormányzati munkatárssal, aki a látvány alapján nem tartja elképzelhetetlennek, hogy lehettek halálos áldozatok.
A baleset körülményeit egyelőre nem tudja a vasúttársaság, írják a közleményükben. Ilyen utoléréses balesetek egyébként jellemzően akkor fordulnak elő, ha rongálás vagy műszaki hiba miatt a biztosítóberendezés nem működik (Kuruc.info: gyengébbek kedvéért: kábellopás miatt, mint ahogy az Komáromnál történt, ahol aztán halálos áldozat is volt) és a mozdonyvezetők egyike nem tartja be az ilyen esetre előírt szabályokat. Az is előfordulhatott, hogy az intercity lassítani kényszerült, így rohant bele a személyvonat.
A baleset miatt Monor és Pilis között nem közlekedhetnek a vonatok, az IC és gyorsvonatok kerülő útvonalon: Újszász érintésével közlekednek majd, a helyi utasokat várhatóan vonatpótló autóbuszok szállítják. Jelentős késésekre és járatkimaradásokra, járatösszevonásokra kell számítani."
(zsIndex)
Első cikkünk: InterCitybe ütközött egy személyvonat Pilis és Monorierdő között (képekkel)
A monorierdei állomás előtt egy InterCitybe rohant egy menetrend szerint közlekedő személyvonat. Egy halottról tudnak, a sérültek többsége orrtörést és agyrázkódást szenvedett és többen elájultak.
A Híradó szerint többen megsérültek. Az InterCity utolsó kocsija első osztályú volt, így kevés utast szállított.
A személyvonat első és a gyorsvonat utolsó kocsija megrongálódott, a személyvonat második kocsija kisiklott.
Az Országos Mentőszolgálat szóvivője a hirado.hu-nak elmondta, hogy több tucat mentő és három mentőhelikopter van a helyszínen, valamint 30 tűzoltó segít a mentésben. A jelenlegi információk szerint körülbelül 30-an sérültek meg.
A baleset 10.30 perc körül történt. A pályaszakasz mindkét irányban zárva van, a vonatközlekedés áll. A baleset a Budapest-Cegléd-Szolnok-Debrecen vonalat érinti, itt fennakadásokra kell számítani az utasoknak.
Az IC és a gyorsvonatok kerülő útvonalon: Újszász érintésével járnak majd, a helyi utasokat várhatóan vonatpótló autóbuszok szállítják.
(Olvasónk képei)
http://kuruc.info/r/2/29047/ |
|
|
0 komment
, kategória: Általános |
|
Címkék: vonatkatasztrófa, meghibásodásának, kisteherautonak, cigányembereket, vonatbalesetnek, hírügynökségnek, fogyatékosságot, veszélyeztetése, előfordulhatott, kábellopásokhoz, mentőhelikopter, szemrevételezés, akkumulátorokat, életveszélyesen, sajtóügyeletese, elképzelhetőnek, vonatközlekedés, közlekedhetnek, körülményeiről, mozdonyvezetői, fennakadásokra, mentőszolgálat, terrorizmusnak, feltételezhető, nagyszentjános, korrektségéről, vonatbalesetet, mozdonyvezetők, megrongálódott, megállapítható, legvalószínűbb, közleményükben, személyvonaton, monorierdőnél, mozdonyvezető, meghibásodott, augusztusi dombóvári, legújabb katasztrófát, kábellopás miatt, biztonsági berendezések, pörbölyi katasztrófát, létező problémát, terrorizmus fogalomkörébe, árvízvédelmi berendezések, cigányok kedvenc, illetékesek mégis, képeket nézve, ártatlan cigányembereket, kábellopásra való, hírt átvevő, fajvédő zsIndex, zsIndexesek pofáznak, Vonatkatasztrófa Monorierdőnél, Lásd EZT, Kedves Olvasók, Hajdú InterCity, Szűcs Lajos, Pest Megyei Közgyűlés, Védelmi Bizottság, Országos Mentőszolgálat, Győrfi Pál, Bényi Mónika, Pest Megyei Rendőr-főkapitányság, Sigulinszki Tibor, Hajdú InterCitybe Pilis-Monorierdőnél, Dobson Tibor, MNO-nak Dobson, MNO-nak Sigulinszky Tibor, Ceglédről Budapestre, Kavalecz Imre, Péterfy Sándor, Független Hírügynökségnek,
|
|
|
|
augusztusi dombóvári, legújabb katasztrófát, kábellopás miatt, biztonsági berendezések, pörbölyi katasztrófát, létező problémát, terrorizmus fogalomkörébe, árvízvédelmi berendezések, cigányok kedvenc, illetékesek mégis, képeket nézve, ártatlan cigányembereket, kábellopásra való, hírt átvevő, fajvédő zsIndex, zsIndexesek pofáznak, érdekes olvasói, alábbi szakaszokon, említett szakaszokon, kábellopások között, körzeti rádióból, cikk második, szőnyi állomásnál, vasúti balesetnek, mögötte haladó, ütközés pontos, esetleges kábellopás, történtek miatt, rendőrség vasúti, mozdonyvezetők ellen, helyszínre érkezett, megyei Védelmi, biztonsági berendezés, hétfő délelőtti, baleset következtében, roncsokból további, környéket mentősök, esetleges sérülteket, könnyebb sérültek, szemtanúk információját, állomás előtt, szerelvényt követő, zsIndex szerint, szabályokat betartva, vonat vezetője, legtöbb sérülés, személyvonaton utazók, távirati iroda, ütközés után, helyszínre érkező, baleset okainak, szerelvény utolsó, vagonban állítólag, vele azonos, sérültek száma, ember elhunyt, távirati irodának, sérültek között, baleset helyszínén, tucat mentőautó, mentésben három, helyszínen nagy, baleset pontos, baleset miatt, gyorsvonatok kerülő, helyi utasokat, utasoknak jelentős, mögötte jövő, előtte közlekedő, mozdonyvezető hibázott, irányba tartó, főváros felé, balesetet valószínűleg, érintett szakaszon, balesetnek három, halálos áldozatok, intercityben utaztak, kocsik felfeszítése, munkával azért, mentők levonultak, műszaki mentés, mozdonyvezető túlélte, motorvonat kocsijában, kordon mögül, mentőautó érkezik, vasúti átjáró, gyengébbek kedvéért, első adatok, szabályoknak megfelelően, álló IC-be, többi távolsági, utasok Monor, zsIndexes kommentár, ciganyok olyannyira, autorol majd, biztonsagi elöirasoknak, közelmultban papirok, hasonlo auto, kisteherautonak rendszama, vonatkesesek nagy, vonatvezetö lesz, , ,
|
|
|
|
2024. április
| | Hét | Ked | Sze | Csü | Pén | Szo | Vas | |
1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | |
8 | 9 | 10 | 11 | 12 | 13 | 14 | |
15 | 16 | 17 | 18 | 19 | 20 | 21 | |
22 | 23 | 24 | 25 | 26 | 27 | 28 | |
29 | 30 | |
| |
|
|
ma: |
0 db bejegyzés |
e hónap: |
0 db bejegyzés |
e év: |
0 db bejegyzés |
Összes: |
64003 db bejegyzés |
|
|
|
|
- Ma: 1821
- e Hét: 16051
- e Hónap: 27162
- e Év: 180658
|
|
|